Accessibility Tools

Skip to main content

paktum@vpmegye.hu  -   Megyeháza, 8200 Veszprém, Megyeház tér 1. 

A szervezet

Foglalkoztatási Fórum

A partnerek a demokratikus működés és a Paktumban folyó munka legszélesebb körű nyilvánosságának biztosítása, valamint a partnerségi viszony erősítése érdekében Foglalkoztatási Fórumot működtetnek. A Foglalkoztatási Fórum tagjai azon helyi szereplők, akik önkéntesen, szándéknyilatkozatban fejezték ki csatlakozási szándékukat, és a Paktum résztvevők nyilvántartásában szerepelnek. A Foglalkoztatási Fórumot nyitva áll minden érdeklődő számára, üléseit az Irányító Csoport elnöke hívja össze, évente legalább két alkalommal.
A Foglalkoztatási Fórum a közös gondolkodás színtere, ahol a folyamatos együttműködésnek köszönhetően az információk közvetlenül áramolhatnak a partnerek között, biztosítva ezzel a vár/megye területén megvalósuló, a térség foglalkoztatási helyzetét érintő tevékenységek, kezdeményezések összehangolását.

A Foglalkoztatási Fórum feladatai:

  • A megfelelő szintű társadalmi részvétel biztosítása érdekében Veszprém vár/megye területén működő érdekelt szervezetekkel és a helyi lakossággal való kapcsolat megteremtése, partnerségek kialakítása és fenntartása, a helyi szereplők közötti kommunikáció biztosítása.
  • A Paktum céljainak elérése érdekében információ gyűjtése és szolgáltatása Veszprém vár/megye foglalkoztatási és munkaerő-piaci helyzetéről, a felmerülő problémák okainak elemzése, a térségi szereplők közötti véleménycsere elősegítése.
  • A Paktum céljainak elérése érdekében javaslatok, projektötletek megfogalmazása, közreműködés a Paktum munkaterveinek kialakításában, a munkatervek végrehajtásának véleményezése.
  • Veszprém vár/megye területén megvalósuló, a térség foglalkoztatási helyzetét érintő tevékenységek, kezdeményezések összehangolása.
Irányító Csoport

Az Irányító Csoport a Paktum ügyviteli szerve. Az Irányító Csoport azon szakembereket tömöríti, akik meghatározzák és ellenőrzik a projekt tevékenységeinek szakmai tartalmait.
Az Irányító Csoport évente legalább négy ülést tart. Az Irányító Csoport ülései minden esetben nyilvánosak, azokon bárki részt vehet. Az Irányító Csoport képviseletére az elnök jogosult.

Az Irányító Csoport feladatai:

  • A járási, vár/megyei, országos partnerségi kapcsolatok fejlődésének elősegítése.
  • Információgyűjtés és a Foglalkoztatási Fórum tájékoztatásának megszervezése, a Foglalkoztatási Fórum által megfogalmazott ajánlások, javaslatok alkalmazása.
  • Veszprém vár/megyére érvényes foglalkoztatási stratégia és akcióterv jóváhagyása, szükség esetén módosítása és megvalósításának felügyelete.
  • A Paktum munkaprogramjának jóváhagyása és megvalósításának koordinációja, végrehajtásának felügyelete.
  • A Foglalkoztatási Fórum tájékoztatása a munkaprogram teljesítéséről, az elért eredményekről és a következő időszak elképzeléseiről.

Az Irányító Csoport szavazati joggal rendelkező tagjai:

  • Veszprém Vármegyei Önkormányzat képviselője – 1 fő 
  • Veszprém Vármegyei Kormányhivatal képviselője – 1fő 
  • Veszprém Vármegyei Önkormányzati Hivatal képviselője – 1 fő
  • Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara képviselője – 1 fő
Paktumiroda

A Paktumiroda a „Veszprém megyei foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködés-PLUSZ” című projekt megvalósítását, a Paktum tevékenységeit koordináló, működését segítő operatív szervezet. A Paktumiroda a Veszprém Vármegyei Önkormányzati Hivatal szervezeti rendszerében működik. 

A Paktumiroda feladatai:

  • A Paktum szervezet tagjai és résztvevői közötti aktív kapcsolattartás, az érintettek információval való ellátása, a Paktum szervezet belső és külső kommunikációjának támogatása, a működés nyilvánosságának megfelelő eszközökkel történő biztosítása.
  • Szoros együttműködés és rendszeres egyeztetés a Paktum menedzsmenttel, és Irányító Csoporttal.
  • A Paktum szervezeti találkozók (Foglalkoztatási Fórum, Irányító Csoport ülések) megszervezése: összehívása és előkészítése, technikai feltételeinek biztosítása, dokumentálása, nyilvántartása.
  • A Paktum tevékenységei végrehajtásának felügyeletéhez és projekttervezéshez szükséges adatgyűjtések koordinálása, a munkaerőpiac keresleti (munkaadók) és kínálati (munkavállalók toborzásával, képzésével foglalkozó szervezetek) oldal közötti információ áramlás segítése.
  • A Paktummal kapcsolatos marketing tevékenységek, sajtómegjelenések szervezése, rendezvények szervezésében való részvétel.
  • A Paktum honlapjának folyamatos aktualizálása.

A Paktumiroda elérhetőségei:
Cím: Megyeháza, 8200 Veszprém, Megyeház tér 1.
E-mail: paktum(kukac)vpmegye.hu 

Projektmenedzsment

A Projektmenedzsment (projektmenedzser, pénzügyi vezető és projektasszisztens) a Veszprém Vármegyei Önkormányzati Hivatal szervezeti rendszerében működik és az alábbi feladatok ellátásával gondoskodik a projekt megvalósításáról:

  • A projekt megvalósításának koordinálása, irányítása, ellenőrzése.
  • Az előkészítésben és a megvalósításban résztvevő partnerekkel szemben képviseli a Veszprém Vármegyei Önkormányzat, valamint konzorciumi partnerei érdekeit, felügyeli a szerződések szakszerű megkötését, az azokban foglalt előírások és jogszabályok betartását, illetve betartatását.
  • Felügyeli a Támogatási Szerződés, illetve az ahhoz kapcsolódó mellékletek elkészítését. Szükség szerint határidőben gondoskodik a változás bejelentés, valamint a TSZ módosítás elkészítéséről.
  • Mérföldkövenként elkészíti a projekt szakmai beszámolóját, összeállítja a kifizetési kérelmeket, biztosítja a jelentéstételi kötelezettségek számszerű adatainak pontosságát.
  • Átlátja, és nyomon követi az indikátorok és mutatók szerint a megvalósítást, elszámolást, értékeli az előrehaladást, a megvalósítás folyamán fellépő rendkívüli eseményekre vonatkozóan kellő időben kezdeményezi/megteszi a szükséges intézkedéseket.
  • Szakmailag felügyeli és koordinálja a projekthez kapcsolódó kötelező nyilvánosság biztosításához szükséges teendők ellátását.
  • Folyamatosan kapcsolatot tart és egyeztet a projekt által érintett felekkel.
  • Koordinálja a projekt jogi és közbeszerzési folyamatait, így részt vesz a közbeszerzési eljárások ütemtervének és dokumentációjának összeállításában, a közbeszerzési hirdetmények elkészítésében. Részt vesz a közbeszerzési eljárások lebonyolításában. Felügyeli a felettes intézmények részére adandó adatszolgáltatási és tájékoztatási kötelezettségek teljesülését.
  • Szakmailag felügyeli és támogatja a kivitelezés kapcsán szükséges adminisztratív feladatok ellátását, a projekt céljainak megfelelő, minőségi munkavégzést.
  • Kapcsolatot tart a megvalósítását segítő és nyomon követő szakmai és pénzügyi szervezetekkel.
  • Figyelemmel kíséri, betartja, és betartatja a vonatkozó uniós és hazai jogszabályokat